Alla inlägg den 24 september 2009

PCO

Av Linda - 24 september 2009 18:15

Fick för en kort tid sedan diagnosen PCO


PCO är ett tillstånd som gör att kroppens hormoner är i obalans vilket leder till utebliven ägglossning och oregelbunden menscykel vilket i sig leder till att det blir typ omöjligt att skaffa barn Gråter Alla som känner mig vet om att jag älskar barn och vet att jag i framtiden önskar mig ett barn.


Min diagnos ställdes genom mina symtom och ett vaginalt ultraljud där man kunde se att äggstockarna var något förstorade och det satt en massa outvecklade "ägg" som i druvklasar på äggstockarna.


Symtom som PCO ger är:

Utebliven ägglossning

Oregelbunden ägglossning

Bukfetma

Acne

Ökad behåring


Ett sätt att lindra sin PCO är bla att gå ner i vikt vilket är ett av själen till min satsning på viktminskning... ska testa med det först sedan finns det hormonella läkemedel som steg 2.


PCO
Av Linda - 24 september 2009 18:08

Idag är det den tredje dagen på min nya diet!

Jag känner mig knappt hungrig längre och har gått ner nästan 2 kg Skrattande Idag har jag haft bra energi på jobbet i alla fall. Sen när jag kom hem känner jag mig lite trött, men det e väl inte mer än  normalt efter en lång arbetsdag..


Imorgon ska jag träna wieehooo va härligt!


De sa nyss på nyheterna att det råder brist på Barnmorskor.... kanske man skulle utbilda sig till det först?? Är det brist på Ambulanspersonal med kanske...ne skulle inte tro det...tyvärr

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards