Alla inlägg under mars 2010

Av Linda - 30 mars 2010 20:19

Idag har jag vart i skolan igen    har börjat läsa en akut kirurgikurs. Idag så hade vi föreläsning om pre- & postoperativ vård, det var verkligen intressant.


Annars rullar livet vidare, jag jobbar och står i. Trivs väldigt bra på det nya jobbet.


Började jogga igår mittförsta mål är att jag ska orka jogga i 30 min i sträck för att sedan öka till 60min!!


Just idag känner jag mig lite trött och hängig, men jag hoppas att det går  över till imorn, för imorn är det dax att jobba igen!

men nu är det strax dax att gosa med kudden

// Godnatt

Av Linda - 24 mars 2010 21:08

Har just tittat på Uppdrag Granskning åå kan man bli mer förbannad??? En flicka blev våldtagen på toaletten i skolan av en äldre pojke, han döms i tingsrätt och hovrätt. Vuxna och ungdomar tror ändå att flickan ljuger och mobbar ut henne. Hon får bokstavligt talat ett helt samhälle mot sig. På hennes examensdag bjuds pojken in till kyrkan av prästen (han tycker synd om pojken) för att dela ut blommor, och pojken möts av applåder (hur går den matematiken ihop???). På kvällen firar de sin examen och pojken i fråga våldtar en annan flicka, och döms även för detta i tingsrätt och Hovrätt + att det finns DNA bevis! och ändå är det ingen som tror på flickorna utan samhället stöter ut även denna flicka! Hur kan detta föregå??? i Sverige idag?? Skäms på er!! Framför allt alla ni vuxna, ni borde veta bättre!!


Stackars flickor!


Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni tar er igenom detta, och vet att inget utav detta är ert fel!


//L


http://svt.se/2.22620/1.1938215/valdtagen_flicka_trakasserades

Av Linda - 17 mars 2010 21:35

Hej!


Nu var det ett tag sen jag skrev, fattar inte att det ska vara så svårt att logga in och skriva ett par rader. Har haft mycket i huvudet ett par dagar, handlar om saker jag inte ska prata om här...


Nu går jag i alla fall själv på jobbet och det fungerar riktigt bra   det känns roligt att vara tillbaka på 6:an arbetspassen går så fort att man knappt hinner känna att man är där i 8 timmar  .


Ska berätta att jag klippt mig med   Jag bara klippte av mig ruffset, så nu är jag nästan korthårig jue...

  


Sen har jag köpt nya jobbskor!!

  

Det är Birkentsocks Birkis Dorian Valentine, och de är verkligen supersköna också   



Imorn ska jag i alla fall vara ledig, vilket är skönt. Jag är bara ledig 1 dag på hela veckan, så jag jobbar 6 av 7 dagar.... men det känns ok, för samtidigt är det skoj. Jag lär mig nya saker varje dag och har supersnälla kollegor som står ut med mina frågor och funderingar ett stort tack till er, det är ni som gör att det blir roligt att gå till jobbet!


Nu är jag så himla trött, så nu blir det duschen och efter det ska jag kramas med kudden, kanske sambon kan få en kram med om han har tur   


GodNatt

//L

Av Linda - 10 mars 2010 20:42

Hej hej hallou!


Idag har jag vart på jobbet, första dagen sen jag blev sjuk...igen... den här gången var det en besvärlig bihåleinflammation den kom som på beställning efter många förkylningar på rad.... Idag mår jag mycket bättre   



Dessutom så har jag förnyat mig riktigt ordentligt idag!!! Jag har klippt av mig mitt långa hår och numera är jag korthårig    åå fy fasen va skönt det är!


Här kommer en bild på min nya frilla + mina coola brillor!

  


Jag trivs sjukt bra redan i den nya frisyren! Fler bilder kommer när jag är lite mer upppiffad!


Nu ska jag kika på efterlys och fika lite kesella!


Hej svejs!

//L


Av Linda - 3 mars 2010 18:41

Jaha då vart man sämre igen och jag var tvungen att stanna hemma från det nya jobbet idag! Jag är så himla less på att va sjuk nu. Jag har vart förkyld till och från ända sedan vi kom hem från Thailand!!


Nu är jag super förkyld igen med rinnande ögon & näsa, ont i kroppen och feber till och från. Det e tur att det finn hjälp i form av alvedon och nässpray...


Jag ska till familjeläkarna imorn så vi får väl se vad de säger....


Jag har en underbar sambo som har lagat middag och nu håller på att göra glögg till mig   

Av Linda - 1 mars 2010 18:42

Halloj!


Idag har jag jobbat första dagen på mitt nya jobb   även fast jag har vart lite krasslig så har det funkat fint.

Det känns riktigt bara att vara tillbaka i sjukhusmiljön känner mig hemma där på något vis...


Tack för det varma välkomnandet!!


Imorn ska jag få lära mig det nya journaldatasystemet Cosmic, det ska bli riktigt spännande   Jag ska få privat lektion av Thomas så det kommer att gå super bra!... hoppas jag...


Nu ska jag äta spagetti & köttfärssås ála David & titta på film och sen ska jag däcka i sängen.


Jobb imorn igen 7-15.45


//L



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bloggar jag gillar


Ovido - Quiz & Flashcards